8 december: Ett ögonblick

Tänkte berätta om ett speciellt ögonblick i mitt liv. Och det var när mamma och jag fick se Zingo för första gången.
Det var sommarlov, mamma och jag skulle åka in till stan för att hämta hem Kansas som han hette då. Vi hade aldrig sett honom, inte ens på bild, för att uppfödaren bodde i Kalix. Men vi hade haft mycket kontakt med uppfödaren och det verkade vara en bra kull. Vi kom in till deras lägenhet möts av en glad mamma med ett spädbarn i famnen och en liten tjej som var 2 år bredvid henne, därefter kom hennes mamma (uppfödaren som bor i Kalix) med två fullvuxna mellanpudlar. Varav en av dem var en hund som bara var på besök så den skällde väldigt mycket och den andra var en pudel från deras kennel men inte släkt med Kansas (Zingo). Vi går in till köket och där ser vi en minimini pudel stå under köks bordet och skaka. Han var så rädd, inte konstigt egentligen. Två stora hundar som springer runt och skäller, ett spädbarn som skriker och en lite tvååring som går runt. Om jag var han skulle jag också vara livrädd. Jag fick hålla honom i famnen medan mamma och uppfödaren pratade om skötsel och vi fick lite tips och så. Zingo var så liten då så rädd men så söööt! Resten av dagen låg han och sov på gräsmattan och jag låg bredvid och myste med honom. Det här är ett långt ögonblick haha som jag aldrig kommer glömma. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0